Kako do savršene foto-priče na Instagramu?
Objavljeno:
Jun 06Tajna napretka društvenih mreža i nije neko mudro slovo, svi znamo da su fotografije glavni krivci za to. One su posebnu ekspanziju doživjele pojavom Instagrama, društvene mreže koja danas broji više od dvije milijarde svojih korisnika.
Foto: Lizard King
Takmičenje između kreativaca, fotografa, dizajnera, pa nešto kasnije i brendova širom svijeta postala je rutina, ali i neophodna poslovna strategija i moćan alat. Nekad je dovoljna samo jedna fotografija da kampanja postane viralna. Ali, kako se izdvojiti u moru objava? Ako pitate Instagram, njegova parola glasi „like – comment – share – save“. Ali ako pitate publiku, oni traže uglavnom originalnost.
Bilo da na društvenim mrežama postojite zbog svojih pet minuta ili pak, zbog potreba posla, uvijek je bitno krenuti od početka, od svoje kreativnosti. Za fotografe vrlo često može da se kaže, da oni pravi hvataju kadrove tako što gledaju tamo gdje ostalim ljudima pogled ne skreće. Dakle, posmatraju i opažaju okolinu. Pridržavaju se onih osnovnih pravila, pravila trećine i izvora svjetlosti. Ukoliko vaše težnje idu ka većim i boljim ciljevima, mi vam preporučujemo blog Digital photography school kao izvanredan izvor sjajnih lekcija za buduće mahere u fotografiji.
I kako ćemo dalje?
Dobili ste savršenu fotografiju, čekate pravi trenutak da isplivate na površinu i pokažete javnosti svoje umijeće. Mi vam donosimo nekoliko savjeta i trikova kako upravo to da postignete na Instagramu.
U trenutku kada je Instagram omogućio postavljanje fotografija koje nisu nastale mobilnim telefonima (koje ovim putem ne potcjenjujemo), i on sam je napravio iskorak.
Ukoliko se bavite poslom koji teži ka savršenstvu, onda neka vaš izbor za pravljenje savršenih fotografija bude upravo neki DSLR aparat ili mirrorless aparat, sjetite se samo kakve su njihove prednosti: od fotografisanja u RAW formatu, te postizanja dobrog fokusa, lakšeg podešavanja ekspozicije, lakše obrade i slično. Dalje, vremenom i Instagram i njegovi korisnici prihvatili su činjenicu da se fotografije moraju okačiti brzinom svjetlosti, te je iz tog razloga sve popularnije objavljivanje neobrađenih fotografija, a to opet iziskuje da pokažete vaše umijeće prilikom njenog nastajanja.
Drugi korak, kreativnost koju platforma poput Instagrama od svakog traži, jeste da svako od nas uredi svoje dvorište (feed). Za te svrhe prvo vam preporučujemo PicMonkey ili aplikaciju Planoly kako biste isplanirali svoje objave i kreirali jedinstvenu sliku o vašem profilu, upravo kroz slaganje objava, koje zapravo i predstavljaju prvi utisak svakog posjetioca.
Ostanite dosljedni sebi. Kada ste jednom kupili svog pratioca na osnovu prvog utiska, nastavite tako graditi svoju nišu, jer je to ono što će vratiti te iste ljude na vaš profil. Izaberite ton fotografije ili način editovanja, kojem ćete dopustiti da vas prati kroz sve dalje objave. Brend i ime se grade na osnovu toga, prepoznatljivosti. A vaš finalni proizvod, fotografija zaslužuje da uz rad i trud postane dio vašeg imidža ili brenda.
Pratite nove trendove. Godine 2020. nam je stigla opcija kratkih video isječaka, poznatih kao REELS. Prema Instagramu, svaki novitet ima prednost u odnosu na sve ono što je do tad viđeno. Reels-i naročito znače fotografima da iskoriste ovaj alat i uz neki slideshow ili pak making-of materijal pokažu kako nastaje njihova magija. Reels je takođe pametan način da se pojavite pred publikom koja vas do tog trenutka ne prati. Radi na principu pretraživanja ili povezivanja sličnog sadražaja, tako da kad neko traži pojam putovanja, a to je predmet i vašeg snimanja, velike su šanse da će se taj video povezati sa vama.
Drugi popularan alat na Instagramu, jesu priče (Story). Oni vam dopuštaju interakciju sa vašom publikom. Predstavljate svoj rad kako i sam naziv opcije kaže, kroz svoje priče, ali iskoristite i druge opcije, postavljajte pitanja, ankete, ili linkove, vezujte svoju publiku za vaš sadržaj. Jer ako nema interakcije, ostali elementi će da trpe.
Ukoliko vam vaše vrijeme ne dozvoljava da se posvetite pravljenju fotografija ili angažovanju fotografa, najbolje rješenje je uvijek stock fotografija. Brzo i jeftino možete doći do fotografija i onda dopustiti mašti, dizajneru ili Canvi, da manipuliše sa novom dozom kreativnosti. A, i ptičice na grani znaju gdje se kriju najbolje i najkreativnije fotografije.
Klik na link i tamo ste.