Znamo da ih mrzite, ali tagovi su vam prijatelji

Objavljeno:
 Dec 26

Da se razumijemo, tagove niko ne voli. Osim algoritama. Fotografi mrze da ih dodaju na tekstove, urednici ih nerado provjeravaju, IT stručnjaci se preznoje kada im samo pomenemo sugestiju tagova na lokalnim jezicima kao novu opciju.

Zašto su onda toliko bitni?

Zato što su oni način da vas klijenti pronađu. Da, tako je jednostavno. Klijenti traže fotografije za ilustrovanje svog sadržaja, isto onako kako vi tražite sadržaje po internetu – unošenjem ključnih riječi. 

A kako će algoritam da njihovu pretragu poveže sa vašom fotografijom ukoliko na njoj nema adekvatnih tagova? Pa nikako.

Zato je bitno da unesete što više tagova za svaku fotografiju, ali ne bilo kakvih. Potrebni su vam tagovi koji vrlo precizno opisuju to što se nalazi na fotografiji. Pokušajte da zamislite različite situacije u kojima bi neko mogao da upotrijebi vaš rad. Opišite fotografiju i atmosferu na njoj. 

Recimo, na fotografiji su prikazane ljute papričice kako rastu iz zemlje u saksiji. Koje tagove biste stavili? Vjerovatno vam prvo na pamet padaju: paprika, papričica, ljuto, čili, začin, biljka, povrće. Ono što bi još moglo da se doda jeste: poljoprivreda, saksija, bašta, vrt, zemlja, humus, terasa, balkon, urbane bašte, urbano baštovanstvo, organsko, domaće, vegansko, hrana, vegetarijansko, list, zeleno, crveno, svježe, stablo, plod, dan, zdravo, zdravlje, uzgoj. Upravo je vaš broj tagova sa skromnih sedam porastao na sjajnih 32.

Da bi ovaj proces išao što brže i da se vi ne biste smorili dok postavite samo jednu fotografiju na sajt, otkrićemo vam mali trik. Na svom računaru otvorite poseban dokument (Word ili Notepad) za čuvanje tagova. U njemu ispišite tagove za svaku fotografiju koju unosite i sačuvajte. Svaki naredni put kada budete unosili sličnu fotografiju, imate već urađen veći dio posla. 

A to znači više vremena za ono što volite – fotografisanje.

Foto: Ajdin Kamber